בן גביר מגיב למיארה: "לא תרפה את ידנו"

איתי גדסי No Comments on בן גביר מגיב למיארה: "לא תרפה את ידנו"

השר לביטחון לאומי הגיב לחוות דעתה של היועמ"שית על חוק החסינות לשוטרים: "התנגדותה לא תרפה את ידנו בדרך לחקיקת החוק הזה, שהוא חובה מוסרית לחיילים שלנו"

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר מגיב הבוקר (ראשון) לחוות דעתה של היועצת המשפטית לממשלה, בנושא חוק החסינות לשוטרים וחיילים. "כצפוי היועמ"שית מתנגדת אוטומטית לחוק חסינות לחיילים, וכרגיל אצלה – אנחנו מקבלים את חוות דעתה בתקשורת. זו עוד יוזמה שבעד חיילי צה"ל ונגד אויבנו, שבלשכת היועמ"שית מתנגדים אליה".

בן גביר הוסיף: "לגופו של עניין, ובניגוד למשתמע מחוות דעתה, החוק אינו מגן על פשעי מלחמה ועל עבירות שנעשו במזיד. קיימים משפטנים רבים הסוברים הפוך ממנה. אגב, בחוק האזרחי קיים חוק חסינות לחיילים ושוטרים ואין שום סיבה לא לאפשר אותו גם בחוק הפלילי".

הוא הדגיש כי "התנגדותה לא תרפה את ידנו בדרך לחקיקת החוק הזה, שהוא חובה מוסרית לחיילים שלנו, אותם אנו שולחים לשדה הקרב להילחם עבורנו ולשמור על חיי כולנו".

מוקדם יותר הבוקר דווח, כי הממשלה החליטה לדחות את הדיון בחוק, לנוכח עמדת היועמ"שית לממשלה שטענה כי ההצעה תפגע בהגנה על חיילי צה״ל וכוחות הביטחון ותחשוף אותם להליכים פליליים בין לאומיים. בעוצמה יהודית הכחישו: "בניגוד לפרסומים, טרם התקבלה החלטה אם לדחות את חוק חסינות חיילים בחודש. בליכוד ביקשו לדחות את החוק כדי לערוך בו מספר שינויים וכרגע מתנהל מו"מ בין הצדדים. נמשיך לשמור ולהגן על חיילי צה"ל והשוטרים ולהעביר את החוק, זו המחוייבות שלנו".

בתוך כך, חבר מפלגתו של השר בן גביר, שר המורשת עמיחי אליהו שוחח הבוקר עם בצלאל קאהן כאן ב'קול חי', ותקף בחריפות את היועמ"שית: "היא עברה את הגבול וצריכה לעבור מתפקידה. היא פוליטיקאית. אם היא רוצה להתמודד לכנסת – שתעשה זאת".



0 תגובות